lördag 31 januari 2015

PANG !!!!

Fick ingen lust att laga mig något gott utan det blev en färdigpaj från frysen (Felix). Jag tycker oftast att färdigrätter blir godare när man värmer i ugn. På förpackningarna brukar det stå.......sätt på ett galler eller en plåt. OK! Plåt fick det bli.....
Satt i vilfåtöljen som vanligt och tittade på Konståkningen. Grattis förresten till våra duktiga svenska deltagare!!

PANG!!!

Lät som ett pistolskott och jag fattade inte alls vad det var. Rusade in i köket , öppnade ugnsluckan och där fick jag se.......
Tallriken som spruckigt i tre delar
Jag hatar trasig glas mm tillsammans med mat................försökte pussla ihop tallriken för att räkna ut om det finns små flisor i ugn eller paj
Jag bestämde mig för att det nog inte gjorde det. Hade bara en paj så jag kollade undersidan noga och fixade till lite sallad,tomater och avacado+citronolja över

Gillar de bruna tallrikarna för det väcker trevliga minnen från ungdomen . De är ju gamla då förstår ni men jag har värmt mat tidigare på dem.......Tycker jag haft lite otur med överhettade prylar så jag hoppas det räcker nu.......(spruckna ljuslyktor osv )

Hur värmer ni om ni ev äter djupfrysta färdigrätter??

Gillar efterrätter och jag har köpt en Hallon sorbet....mums! Och det känns ju bra att den inte ska värmas, hihi

Lördagshälsning från Lyan

3 kommentarer:

  1. Paj brukar jag köra i mikron, lättast så tycker jag. Det är bra att ha i frysen lite halvfabrikat och jag tycker dom är goda, med goda grönsaker till din så tror jag du blev mätt å nöjd.
    Hoppas du haft en fin lördagskväll/kramen

    SvaraRadera
  2. Djupfryst färdigmat värmer jag alltid i min Mikrovågsugn.Eljest värmer jag upp den
    i formen som den ligger i. Det står ju på dem hur länge de skall vara inne.
    Tallrikar värmer jag aldrig på.detta viset.
    ha nu en bra söndag .Det är ju 83 år sen vi hade så duktiga flickor.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Jag använder min microugn att värma det mesta i. Tycker det är bekvämast. Kram

    SvaraRadera