lördag 29 mars 2014

Earth hour........

Jag tjuvstartar denna symboliska manifestation (LÄNK till artikel i GP HÄR).......och kommer att stänga ner datorn men jag kan ju inte sitta här i nästa svarta lyan.....så tv tittar jag på.....
Batteriljus är ju inte miljövänliga men fn vill jag inte tända stearinljus......tänk om jag somnar framför tv trots att det är "Barnaby".......

Vi är väl flera som minns en tid när föräldrarna lärde ut att alltid släcka belysningen i ett rum där man inte var Iallafall gjorde min pappa det

Trevlig lördagskväll önskar jag och stänger ner datorn

2 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut därhemma hos Dig.
    Och...det där med att släcka ner, fanns inte ens med i mina tankar,
    och inte har jag något dåligt samvete för det heller :)
    Hade levande ljus tända ändå, bara för att det är så trivsamt.

    Kramen Eva

    SvaraRadera
  2. Minns att det fanns dekaler som vi satte upp där det stod...... "glöm inte släcka ljuset"......

    Kram i myset!

    SvaraRadera