torsdag 24 oktober 2013

Instagram mm

Nu gör jag tappra försök att ansluta mig till Instagram (påhejad av svärdotter). Det har jag lyckats med, registrera mig alltså ....nu återstår bara att försöka lägga upp några bilder.....
Men det fortsätter jag med imorgon.

Jag vet ju att flera av de bloggar jag följer också finns på Instagram och om ni har "fri åtkomst" skulle det vara trevligt att känna till era adresser......

Att jag som själv tycker att teknik bara är svårt och "pest" i största allmänhet (troligen dåligt tålamod) trodde aldrig att jag skulle

  • ha egen blogg
  • vara med på Facebook
  • spela Wordfeud via mobilen
  • skicka sms och foto via mobilen
  • ansluta mig till Tango
  • WhatsApp
  • börjat spela nytt spel idag-Ruzzle
  • mm
Ja, det är nya tider nu! Men delvis beror det ju naturligtvis på att jag har så gott om tid och tycker faktiskt att det är roligt med! Gillar spel och satsar på vinst men det gör mig inget om jag förlorar bara det är "justa puckar".....dvs inget fusk osv


MEN en som inte deltar i tävlingar bara för att det är roligt är allas vår Gunde! Såg ni det nya programmet "I huvudet på Gunde Svan". Han utmanade Magdalena Forsberg och VANN i skidskytte.
Inte med mycket men det räckte.....
Målfoto

Vilka fantastiska idrottare vi har och har haft!






Ska bli roligt att följa resten av serien.....

Nu räcker det med tv för idag och jag tänker mysa till det med en ny bok som jag fick till födelsedagen


Den har fått blandad kritik men jag tror jag kommer att tycka om den.

7 kommentarer:

  1. Grattis har Du fyllt år, det visste inte jag. Nej jag såg inte GUNDE jag låg och vilade lite då. Tänk att Du har instagram, jag tycker Du är fantastisk med allt som gäller
    spel och sådant. Jag spelar aldrig på datan. Jag har ju haft lilla Axel här i dag emellan 11,00 och 15,00 trevligt och roligt. Ha det så bra Maj. kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Härligt och roligt att hänga med sådär :)

    Själv verkar jag bara bli alltmer, tvärsom!?
    Kramen från Eva

    SvaraRadera
  3. Oj, så mycket du "hänger" på - vem lär dig?
    Jag bloggar bara.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är kul med allt nytt som kommer och vill gärna testa. Jag vet ju inte förrän jag provat om jag gillar det eller inte. Kram

    SvaraRadera
  5. Känner så väl igen det där...Jag skulle aldrig gå med i Facebook. Blogga var en helt främmande värld och när sambon ville spela WF skrattade jag bara....Men som sagt var: man kan väl ändra sig. Fast Instagram har jag inte testat ännu.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Du är en tuff brud Maj! :o)

    Nu ska jag avslöja en sak här hos dej ;o) Jag "äger" inte en endaste app. Har inte ens internet i mobilen. Inte heller har jag någon facebook. Mest är det för att jag inte vill. Jag har en svag känsla av att jag skulle bli lika irriterad på dessa ting som jag blir på min symaskin. Hihihi, ja, det säger ju ALLT! ;o)

    I vanliga fall har jag ett väldigt lååååångt tålamod. Men inte då det gäller den tingesten! Bara jag skriver ordet symaskin växer hornen i pannan ut ;o)

    Blir kul att få höra Din åsikt om boken. Har inte heller läst den, men har den på min "lånlista".

    Ha en fin o trevlig helg!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  7. Jag har inte fallit för Instagram och Twitter och är en väldigt dålig "facebookare", men vem vet, en dag kanske jag tröttnar på bloggen och då finns det ju andra sätt att hålla kontakt med nätvännerna.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera