fredag 2 augusti 2013

Läst ut 2 av böckerna....

Jag lånade ju tre böcker på biblioteket häromdagen....dagen jag även mötte Honom om ni följt min blogg

Men nu var det böckerna det skulle handla om. Jag har hört/läst en del om Jonathan Tropper och blev därför nyfiken på boken " Sju djävligt långa dagar".......Jag säger det direkt.Inte en bok i min smak....undrar om han själv har judiskt påbrå (har kollat på nätet utan resultat) för annars tror jag personligen att författaren inte kunnat skriva en sådan bok.....litet långtråkigt och trist när man måste fylla boken med så många intriger och sex blandat med religion ........Kan alltså inte rekommendera den. Men smaken är olika . Här kan man läsa vad andra BLOGGARE TYCKER

Den andra boken av Stefan Einhorn "spelar i en helt annan division"......Jag har läst och har många böcker både av Stefan, hans far Jerzy och syster Lena Einhorn.


Känner rätt väl till miljön i lägren, bla Lódz,  han beskriver för jag har läst otaliga böcker i detta ämne......Sträckläste den nu på eftermiddagen.....Denna bok handlar om judinnan Hanna och hennes berättelse och öde efter att ha överlevt och kommit med de "vita bussarna " till Sverige......Ingen lättsam berättelse men en väldigt stark sådan! Vad andra bloggare tycker kan ni Läsa här

Jag älskar att läsa även om det varit dåligt med det nu det sista halvåret och jag trivs med att ha väldigt många av böckerna med mig till lyan!

Finns ett ordspråk som lyder något i stilen med

Böcker är mina vänner även om de vänder ryggen till

Fortsatt trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. vilket bra ordspråk du lämnade i dag.
    Så sant som det är sagt. Jag är inget trött, men bara tänker på mina barn
    som skall flyga iväg. Varför skall man jämt oroa sig? Ja du Maj just nu läser jag ingen bok alls.
    Jag som jämt hade en bok på gång. Ålderstecken tror jag. Ha det bra nu , du är så
    himla duktig tycker jag. kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Det ordspråket var ju bland det bästa jag hört! Precis så är det och utan böcker vill jag ju inte vara, väggarna är fulla här och jag älskar det.
    Det är svårt att rekommendera böcker, dom gånger jag gjort det har folk undrat hur jag är......det beror lite också på vad man är på för humör när man läser dom.

    Agneta kram

    SvaraRadera