söndag 23 juni 2013

En HJÄLTE som borde hyllas istället för att behandlas så här....

När jag läser artiklarna om Mikael Andersson blir jag såååå upprörd så jag saknar ord att beskriva vad jag känner.

Jag förstår att det måste finnas regler, jag förstår också att vid en gräns oavsett ämne så drabbar det många som känner sig orättvist behandlade MEN I DETTA FALL måste det väl ändå finnas möjlighet till en tolkning av reglerna så att M A och hans familj kunde slippa den stress som beslutet från FK framkallar. För lagen är densamma men tolkningen har ändrats......

Han och hans familj är HJÄLTAR ! Jag tror inte det är många i vårt land som har detta handikapp och om det finns det så är de väl värda all vår stöttning !
Göteborgspostens artikel kan ni LÄSA HÄR

Här är ett utdrag ur artikeln!!
- Det är jättepositivt att lära sig klara sig själv och de som behöver stöd ska få det utifrån sitt behov av hjälp. Ytterst är det kommunen som har ansvaret. Den har olika typer av stöd och kan göra bedömningen att en annan typ av stöd är mer lämpligt.

-Lära sig klara sig själv.....jag tappar nästan andan! Som denna HJÄLTE kämpat i alla dessa år.....

Kanske blir jag mer upprör än många andra för att jag (via min fd man) känner M A svärföräldrar , underbara människor med en underbar dotter som är Mikaels fru. Jag har träffat honom personligen och är en stor beundrare av honom. Han har sådan utstrålning så efter en kort stund tänker man inte alls på att han har ett handikapp. Det är ju så att han är utan armar och ben men människan Mikael är fantastisk. (ni förstår vad jag menar)

Om ni inte redan gjort det tycker jag ni ska läsa hans bok "Armlös,benlös men inte hopplös"...LÄNK TILL BOKEN HÄR
Oj, när jag skriver "armlös" reagerar felstavningsprogrammet och tror väl att det ska vara ärmlös.

Aftonbladet har också en artikel LÄS DEN HÄR . Där finns uppgift om att det kommer en repris av den TV dokumentär han medverkat i, Titta på den!

Önskar dig/er all framgång i kontakten med myndigheterna Mikael med familj !




Det finns fler video på Youtube varav en är  här  SE VIDEON HÄR



5 kommentarer:

  1. Ja det är fruktansvärt. Blir så arg och upprörd, känner till fler som blivit drabbade. Helt fel beslut. de måste ändra på lagen dessa politiker, annars kommer alla som behöver hjälp på instutition igen som förr i tiden. Helt sjukt. Hoppas det löser sig för Mikael. Ha en fin ny vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Det är inte klokt som det är, man blir så upprörd.
    Mamma C

    SvaraRadera
  3. Läste om honom tidigare, tror det var på Fb faktiskt, där han själv lagt ut utdrag ifrån brevet han fått från FK. Man skäms...och man tror knappt att man lever i det civiliserade samhälle som det ändå ska försöka vara...Hoppas, hoppas verkligen han orkar kämpa, och framför allt får rätt!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Och du, det blev jag också, jag blev så ledsen och besviken så jag mådde illa, hur kan det ha blivit så i vårt fina land. Det är fruktansvärt förskräckligt. Och en så ödmjuk människa.

    Finns det ingen mänsklighet längre, finns det ingen som tänker som sitter i socialadministrationen, eller vad är det som hänt?

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Käraste Maj, Det är ju förskräckligt hur kan det bara bli så ?
    Jaa man mår faktiskt illa över sådant här. Man tror ju inte det är sant. Hoppas jag kan se reprisen på detta.
    Jag tycker man hör så mycket konstigt, när det gäller spara på pengarna. Men här i Norrköping har DE råd med både det ena och andra. Broar hit och dit över strömmen, då finns det pengar.
    Och det måste tydligen byggas hus,där ingen vill ha några hus, utom
    De i kommun ??? tack för din vakenhet lilla Maj

    SvaraRadera