torsdag 21 mars 2013

Nu trivs jag med bokhyllan.......

Favoritcitat i repris....

Ni som följt min gamla blogg vet att jag läser mycket och att mina böcker betyder mycket för mig. Nu i flytten har jag fått "hårdrensa" i bokhyllorna (alla böcker är ju inte bara mina) och visst saknar jag en del.....men idag har jag ägnat mycket tid att flytta om i hyllorna (tack för hjälpen vid flytten Anna och sönerna) för att jag ska hitta bland mina böcker....tycker att de står bra nu men det tar faktiskt längre tid än man kan fatta. Några glimtar kommer här
Fler foto kommer senare. Detta är farmor o farfar

Det blir lite ojämnt i hyllorna eftersom böckerna naturligtvis inte står efter storlek utan efter innehåll. Har många konstböcker och har jag inget särskilt att göra kan jag alltid läsa/bläddra i dem! Lycka!

Jag stannade upp vid vissa böcker hela tiden. Gillar skarp dessa gamla böcker som behandlar hemmet,etikett, matlagning mm. Man förstår vilken utveckling det har varit sedan 40-talet. MEN av denna lilla bok från -61 känns det som om "intet är nytt under solen"....





 Dagens moderna idé Walk-in-closet . 
Pust!
Nu kan jag ganska nöjd "luta mig tillbaka" med en tallrik gräddglass! Imorgon , om allt fungerar som tänkt, blir det shoppingtur .......


3 kommentarer:

  1. Oj vad roligt då vill jag följa med. Det är så roligt när du berättar om allt.Hade Ni NK i
    Göteborg ? Jag väntar med spänning vad du skall handla i morgon. Som du ser på min blogg har jag varit i dag. Nästan 2000:- har gått åt i dag,
    men då var jag ju på Apoteket, jag skrev just det är inte billigt att vara frisk. Men vi får inte klaga, än så länge kan vi handla.
    ha en bra fredag Maj

    SvaraRadera
  2. Ett väldigt bra citat! :) Lycka till i morgon med shoppingen!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Varsågod! Men bokhyllan var lika mycket Jonas och Philip som packade upp!

    SvaraRadera