onsdag 13 mars 2013

Man borde vara elektriker,målare,proffs på installation av tv mm

Det blev en trevlig middag igår med riktigt svensk husmanskost. Sill/strömming, mos,lingon och bönor till!
Mums! Tyvärr inget foto ......

Igår flängde jag runt så stegräknaren gick varm....kanske inte så många steg för er men för mig med lite problem med en fot var ca 7500 steg det mesta jag gått på länge......

Så idag tänkte jag ta tag i min tvätt! Trots att jag är ensam så blir det otroligt fort en stor tvätthög......


Jag ska väl inte klaga men visst är väl tvättmaskinen en av de vitvaror man inte vill vara utan......

Det finns ju en liten tvättmaskin i mitt badrum och den var jag jätteglad för...men den startade inte. Upptäckte då att det fanns en kontakt liggande på golvet bakom maskinen och började kolla lite på installationen






Tyckte väl inte att detta såg helt tillförlitligt ut (kan inget om el) men har kontaktat några personer och väntar på deras utlåtande. Så det blev att tvätta för hand.....jag har haft tvättstuga/grovkök i i ca 45 år så kul kändes det inte. Men nu hänger de onämnbara på tork!

Att jag gillar sallad vet ni som läst min blogg tidigare och idag blev det denna när jag i bästa Kajsa Warg form "tar vad man har".......gott blev det.





Jag har ingen termometer utomhus så jag vet inte hur många minusgrader det är....men det biter i kinderna när jag går ut så våren har gjort ett litet uppehåll kan man ju säga.Förra året vid denna tid blommade krokusen i vår trädgård


1 kommentar:

  1. Blev riktigt besviken när det började snöa här idag:( Vill ju ha vår nu!!!
    Vad gott det lät med strömming och mos....Det får det nog bli snart:)

    SvaraRadera