måndag 4 mars 2013

Det går så sakta framåt......

Jag har inte hunnit med att sätta upp någon väggklocka så jag glömmer bort tiden......och det är ju ganska skönt ibland med.

I morse, eller för mig som är nattuggla, mitt i natten.....vid ca 04 tiden fullständigt "flög" jag upp i sängen. Inbrott redan, nej det kan det väl ändå inte vara.....Och det var det ju inte heller utan det stackars tidningsbudet som stoppade ner min GP i brevlådan. Klart ovant efter att ha bott i villa sedan -69.
Min namnskylt har inte kommit upp så tidigare låg tidningen i trapphuset och nu har jag gjort en skylt. Få se hur det blir i natt





Sen kan jag verkligen rekommendera Dammsugarpåsar.nu......idag kom min leverans direkt hem till dörren. En jättetrevlig brevbärare (hmmm) stod utanför med diverse post i handen och sa "nu äntligen har jag hittat dig"....

Sen hittar jag , som jag skrivit tidigare, en hel del kul, bortglömda prylar som nu ser dagens ljus. Dessa kommer från en skrivkurs jag gick på mitt arbete.....synd att det blev 2 bilder och jag hoppas ni kan läsa för man får sig ett gott skratt och en tankeställare. Ta ett ord, vilket som helst, under de olika åtta fälten och forma en mening. Det låter väl väldigt tjusigt och bra , eller hur?

 Sen har jag testat att möblera om i köket.......

Dags att sluta blogga för nu krånglar bilderna.....det blir nog korsord eller liknande istället. Natti!







5 kommentarer:

  1. Så fint du har fått redan Maj, ser trevligare ut med bordet framför fönstret, ljusare och det gröna utanför fönstret är vilsamt att betrakta. Snart har du väl besök av lite småfåglar, kan jag tänka. Drar mig till minnes om en viss papegoja eller kakadua(?) som du hade i Kolbäck som var rätt så talför, så du har nog "tumme" med fåglar du, "Nattuggla" som du är , liksom jag;) ,,,,,Natti, natti..... Gunilla Sch

    SvaraRadera
  2. Hallå,hallå Du glömmer väl inte att äta oxå.
    Det är lätt gjort, när man har mycket att göra.
    Går det buss eller spårvagn där du bor nu.
    Det angår ju inte mig, men jag bara undrar

    kram från /Hajan

    SvaraRadera
  3. Det där med brevbärare som kommer i tid och otid är nåt som kommer skrämma mig i början den dagen jag flyttar till lägenhet. Att höra ljud som man inte är van vid då man har bott i hus i typ hundra år. Att höra grannarna greja och dona och innan man förstår att de är dem som håller på. Mina öron kommer att gå som roterande paraboler första tiden...

    Du har fått det väldigt fint hemma. Mysigt.

    Kramar
    Ina

    SvaraRadera
  4. Hej Maj!

    Oj! vad det hunnit hända mycket här hos dej sedan jag tittade in här sist! Måste bara säga att jag tycker du ser så otroligt ung o fräsch ut. Skulle aldrig tänkt annat än att det skiljer några år mellan nu och bilden på ditt gamla körkort.

    Så hemtrevligt du får det där i din nya lägenhet. Ser hur fint ut som helst. Hoppas du kommer att trivas och att allt känns bara bra för dej där i "Maj´s nya lya" :o)

    Allt Gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  5. Hej Maj!
    Vad mysigt det ser ut i din nya lya, vilka fina köksmöbler du har.

    Såg fotot här längre ner från ditt första körkort, vad söt du var, och är fortfarande:)

    Ha det gott,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera